Treningsbrev fra Anne Grethe

Da nærmer det seg 5. august og Norseman hvor jeg skal delta :)

Siden sist har jeg gjennomført Ironman 70.3 i Haugesund, der traff jeg også Erik fra ASKO som også skal delta på Norseman. Det var kjekt. Han og gjennomførte Ironman 70.3 med glans!

Den siste uken har jeg fått 600 kilometer på sykkel i Danmark, solskinn og vind. Endelig noen gode sykkelturer uten regn. Vel hjemme fra Danmark blir det planlagt tur til Eidfjord til helgen, jeg vil kjenne på temperaturen i sjøen og sykle sykkelløypen, været ser bra ut til helgen i Eidfjord.

Tirsdag blir en rolig sykkeltur på 6 mil, beina har fått kjørt seg forrige uke så jeg skal være litt snill med de denne uken. Onsdag blir det svømming 1800 meter på kvelden, har nettopp flyttet i nytt hus så det skal være tid til alt 🙂 Men det er deilig når vi er to om å like å være ute å trene, aldri noen som sier at det blir brukt for mye tid på trening. For denne treningen tar mye tid.

Fredag reiser vi til Eidford, pakket sykler, telt og grill i bilen. Det er flott vær. Vi rigger oss til på campingplassen og er godt fornøyd. I dag skal vi i sjøen og sjekke temperaturen. Hva skal vi ha på? Skal jeg ha ull under drakten?

Jeg har tridrakten under våtdrakten, neoprensko og neoprenhette.  Det er 14 grader i sjøen, det føles veldig kaldt med det første. Det går over når vi begynner å svømme, men kaldt i ansiktet er det. Jeg svømmer 1700 meter og er fornøyd. Dette kommer til å gå fint.

Neste dag er det 180 kilometer på sykkel. Det skal bekreftes mat og klær underveis. Vi starter klokken 08:00.

Opp Måbødalen tok med en time, eller litt under det. Bratt og litt høy puls, men er jo i starten og er råflott. Veldig kjekt. Deretter gikk det oppover en time til, til Dyranut. Det ble nesten mer slitsomt fordi det aldri tar slutt og er oppover uten de bratte bakkene. Deretter var det en nydelig tur fra Dyranut til Geilo. Fin asfalt. Gode veier, fint å ligge i bøyle. Litt medvind, mye sidevind og litt motvind. Fint for øyet hele veien.

Deretter var det opp og ned over tre topper. God asfalt og fine veier ned mot Uvdal. Deretter opp Imingfjell. Der var det både bratt og tungt. Ca. 7 kilometer, eller litt under det i dårlig asfalt oppover der jeg ikke var noe kjent. Tok jo aldri slutt 😂 motvind mot slutten. Skikkelig kald vind og motvind på toppen. Så 10 kilometer over Imingfjell var tungt. Deretter nedoverbakke som var dårlig asfalt og mye svinger, her må en rett og slett ta det rolig. Deretter var de siste ca. 20 kilometer til mål på deilig ny asfalt. Ørlite nedover/ flatt. Fint og lett parti hvor det bare er å tråkke i vei.

Vel fremme i Austbygd!! En fantastisk følelse. Vi har hatt en super tur, Michael og meg.

Min supre sønn henter oss, han har kjørt fra Bergen for å hente oss og kjører tilbake med oss til Eidfjord, 11 timer i bil for han totalt!!!!!

Det er helt fantastisk at familien støtter så godt opp om. Det er tørre klær og mat i bilen, og en super fornøyd gjeng.

Mat og klær er bekreftet til Norseman.