Tren effektivt ute i parken!

Tren effektivt ute i parken!

Dette treningsprogrammet består av seks ulike øvelser som du enkelt kan gjøre hvor som helst — innendørs, ute i parken, på reise eller på treningssenteret. Dette er effektive øvelser som får opp pulsen og som får «hjertet til å smile»!

Hver treningsvideo viser og forklarer enkelt hvordan du skal gjennomføre den gitte øvelsen. Disse seks øvelsene vil styrke din kondisjon og utholdende styrke, spesielt i ben og sete, og du benytter kun egen kroppsvekt som hjelpemiddel. Du kan sette sammen og kombinere øvelsene akkurat slik du ønsker. Du kan gjøre øvelsene som en fullverdig treningsøkt, eller du kan legge de inn på for eksempel en løpetur. Det er bare kreativiteten som setter grenser! Det er uansett anbefalt å varme opp i forkant av øvelsene (minimum 5-10 min).

Et eksempel på en treningsøkt med disse øvelsene, kan være følgende: 
Utfall fremover: 10-12 repetisjoner på hvert ben
Firefotstående benstrekk: 10-12 repetisjoner på hvert ben
Hopp fremover: 10-12 repetisjoner
Hoppende utfall: 30-40 sekunder eller 20-30 hopp
Brostående benspark: 10-12 repetisjoner på hvert ben
Burpee: 30-40 sekunder eller 8- 10 stk

Gjenta hele serien 3 ganger med 2-3 minutters pause/aktiv hvile i mellom arbeidsperiodene.

1. Utfall fremover

2. Firefotstående benstrekk

3. Hopp fremover

4. Hoppende utfall

5. Brostående benspark

6. Burpee