Tre økter på 20 minutter
People in forest.

Tre økter på 20 minutter

Løping er lett tilgjengelig trening som kan gjøres hvor som helst. Om man er travel og treningen ofte blir nedprioritert, er dette noe de aller fleste kan klare å skvise inn i timeplanen. Her får du tre, enkle økter som passer alle, uansett utgangspunkt!

Disse tre løpeøktene er fine for deg som er nybegynner, men også for deg som har litt løping i bena fra før. De kan brukes som de er eller som variasjon i løpet av en lengre tur. Det er bare å være kreativ!

Økt 1

Oppvarming:  Rask gange i fem minutter.

Kjør så 1-minutters intervaller hvor du:

  • Jogger 30 sekunder
  • Løper 20 sekunder
  • Spurter 10 sekunder

Dette gjør du totalt 10 ganger. Med oppvarming og nedtrapping blir det 20 minutter totalt.

Trapp ned med 5 minutter gåing/lett jogg.

Økt 2

Oppvarming: Rask gange eller lett jogg i 5 minutter.

  • Jogg/løp så fort du kan 45 sekunder
  • Gå/jogg til du har fått igjen pusten

Dette gjør du totalt 15 ganger. Med oppvarming blir det 20 minutter totalt.

Økt 3

Oppvarming: Rask gange eller lett jogg i 5 minutter.

  • Jogg 1 minutt sammenhengende
  • Gå 30 sekunder

Dette gjør du totalt 15 ganger. Med oppvarming blir det 20 minutter totalt.

Lykke til!