Enkel utendørstrening for overkropp og kjernemuskulatur

Enkel utendørstrening for overkropp og kjernemuskulatur

Dette treningsprogrammet består av åtte ulike øvelser som du enkelt kan gjøre hvor som helst — innendørs, ute i parken, på reise eller på treningssenteret. Det eneste utstyret du trenger er en treningsstrikk. Øvelsene styrker rygg, skuldre, armer og kjernemuskulaturen.

Hver treningsvideo viser og forklarer enkelt hvordan du skal gjennomføre den gitte øvelsen. Det eneste utstyret du trenger for å gjennomføre disse øvelsene, er en treningsstrikk. Du kan bruke ulike varianter av slike strikker, og trenger ikke måtte ha den samme strikken som er brukt i videoene. Disse åtte øvelsene vil styrke både rygg, skuldre og armer, i tillegg til kjernemuskulatur. Du kan sette sammen og kombinere øvelsene akkurat slik du ønsker. Du kan gjøre øvelsene som en fullverdig treningsøkt, eller du kan legge de inn på for eksempel en løpetur. Det er bare kreativiteten som setter grenser!

Gjennomfør 10-12 repetisjoner av hver øvelse x 3 (tre serier). Øvelsene for kjernemuskulatur (bekkenhev og american sit-ups), kan gjerne gjøres på tid. Gjør så mange repetisjoner som mulig på 30-40 sekunder x 3.

1. Stående roing med strikk, alt. 1.

2. Stående roing med strikk, alt. 2.

3. Stavtak med strikk

4. Stående enarms roing med strikk

5. Stående fronthev med strikk

6. Opptrekk til hake med strikk

7. Bekkenhev

8. American sit-ups