Enkel kontortrening del II

Enkel kontortrening del II

Her er treningsøvelsene som hjelper kroppen å takle mye stillesitting – og som du til og med kan gjøre unna på jobb! Enkelt og effektivt, helt uten utstyr.

Stillesitting har blitt en av våre fremste samfunnsutfordringer. Stillesitting og lite hverdagsaktivitet har vist seg som en selvstendig risikofaktor for overvekt, muskel- og skjelettplager og andre helserelaterte livsstilssykdommer. Derfor er det en god investering å legge inn litt lett aktivitet i løpet av arbeidsdagen, om du har en stillesittende jobb. Under får du enkle øvelser du kan gjennomføre på kontoret og det krever ingen form for utstyr.

Hver treningsvideo viser og forklarer enkelt hvordan du skal gjennomføre den gitte øvelsen. Du kan sette sammen og kombinere øvelsene akkurat slik du ønsker. Du kan gjøre øvelsene som en fullverdig liten «energipause» på kontoret, eller du kan velge ut noen favoritter. Det er bare kreativiteten som setter grenser!

Et godt alternativ er å gjennomføre 6-8 repetisjoner av hver øvelse.

1. Push-ups på vegg

2. Fronthev med strake armer

3. Sidehev med strake armer

4. Sammentrekning av skulderbladene

5. Skuldersammentrekning med bøyde albuer

6. Uttøying av nakke