Bli sprekere med boksing

Bli sprekere med boksing

Boksing er en effektiv treningsform som utfordrer hele kroppen. Disse øvelsene kan du gjøre alene på en boksesekk eller sammen med en treningspartner. En introduksjon til slagkombinasjoner og oppvarmingsdrill hjelper deg å komme i gang!

Boksing er perfekt variasjon for deg som ønsker å trene kondisjonstrening. Denne treningsformen setter store krav til utholdenhet, eksplosivitet, hurtighet og kjernemuskulatur, samt øye-hånd og øye-fot koordinasjon. Å få samspillet av bevegelser til å flyte så bra som mulig er viktig for å bli en bedre bokser. Når dette sitter blir blodsmak og skrikende muskulatur fort erstattet med mestringsfølelse og begeistring.

Kombiner gjerne boksetrening med styrke og spenst for litt ekstra trøkk og spesifitet. Eksempler på dette kan være varianter av planke, situps, rotasjoner, rygghev og spensthopp.

Slagkombinasjoner

Disse slagene benyttes

  • Jab/ krysslag (slag 1 og 2)
  • Hook/ krokslag (slag 3 og 4)
  • Uppercut/ kryss opp (slag 5 og 6)

Oppvarmingsdrill

Disse unnamanøvrene benyttes

  • Slipp = steg ut til høyre
  • Dukk = ruller under krokslag